Securtiy Lowlands

HomeForumLowlands 2011PraktischSecurtiy Lowlands

This topic has 17 voices, contains 38 replies, and was last updated by  @Juustemans 275 dagen ago.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 39 total)
Author Posts
Author Posts
Antoine26 # 14 december 2010 at 09:27

Ik ben toch wel eens benieuwd hoe andere mensen de security hebben ervaren en vooral het afgelopen jaar.

Ik vond de securtiy aan de in en uitgang van het terrein erg vervelend, chaggerijnig en irritant!
Ze pikken er mensen uit die hun ogen gefoullieerd moeten worden op basis van uiterlijk, dit neigt al naar enige vorm van discriminatie; wat in principe kan iedereen ‘wat’ bij zich hebben hoe je er ook uitziet…

Zo ben ik dus 3 avonden op rij door DEZELFDE securtity uit de rij gehaald en 3x had ik niks te verbergen, na de eerste avond zei hij ook: ‘ik zie je de morgenavond weer’, (ook al had ik niks te verbergen) je wordt daar op een hele vervelende manier ondervraagd en gefoullieerd net alsof je een of andere crimineel bent.
Ik ben de discussie aangegaan op de 2e avond, omdat ik het niet normaal vind dat je de 1e avond al zegt; ik haal je er morgen weer uit, maar dat was een kansloze missie en zoiets krijg je natuurlijk nooit gewonnen…

Misschien hebben hier nog meer mensen vervelende security meegemaakt of juist hele fijn dat kan ook :)

LowLowforLife # 14 december 2010 at 10:23

de Security op Lowlands is eigenlijk ieder jaar hetzelfde bedrijf, maar ze zetten er niet altijd de *leukste* mensen neer….zelf heb ik meerder malen verspreid over meerdere jaren gedonder gehad met de beveiliging ( heb een keer een schop voor mn hoofd gehad van eenof ander drugs konijn die het zo wist te draaien dat IK de schuldige was…heb er 5 uur over gedaan om de beveiliging ervan te overtuigen (ondanks een flinke wond op mn hoofd ) , dat IK niet degene was die een trap had uitgedeeld, maar die andere gast …..echt drama, verder draaien de beveiligingsmedewerkers shifts van 12 uur ( meestal langer omdat vervanging *vergeten* word door de PL’s ) dit gaat natuurlijk ook ten koste van hun humeur….niet dat dat een excuus is, maar het helpt er wel in mee….en verder kijken ze idd behoorlijk zwart wit. Mijn vriendin had 2 jaar geleden alle drank in een tas zitten samen met alle andere geestverruimende middelen ^^ , en die kon zo doorlopen, en ik met alle kampeerspullen compact in elkaar, mocht ALLES maar dan ook ALLES uit mn tassen halen ( 3 backpacks van 90 liter ) , en vervolgens moest ik alles supersnel weer inpakken, het ging meneer niet snel genoeg, dus gooide meneer mn tassen van de tafel af naar buiten met mn spullen erachter aan !? heb toen ook een klacht ingediend, maarjah….dit is nagenoeg nutteloos, gezien beveiliging op festivals altijd een wit voetje hebben m.b.t klachten die er tegen hun gedaan worden, daar komt nog eens bij dat als je dat doet, je 9 van de 10 keer alsnog iedere keer een doelwit word van pesterijen zoals preventief fouilleren, tassen checken e.d….. heb ook heel vaak LOL gehad hoor met de security begrijp me niet verkeerd, maar af en toe halen ze echt het bloed onder je spreekwoordelijke nagels vandaan….

Eileen # 14 december 2010 at 12:17
Eileen

Ik snap het wel dat ze mensen eruit pikken die er naar hun mening ‘verdacht’ uitzien. Iedereen controleren is nu eenmaal onmogelijk met zo’n mensenmassa voor de poorten en dat gaat nu eenmaal op uiterlijk. So be it.. Wel vind ik dat de security wat meer respect mag tonen en geen misbruik mag maken van hun machtspositie, wat ze bij jullie duidelijk wel hebben gedaan.

Ik ben er zelf afgelopen jaar voor de eerste keer er uitgepikt om mijn steekkarretje uit elkaar te halen, samen met een vriend van me. Ik heb toen uitgelegd dat we de spullen dan nooit meer zo op het karretje zouden krijgen zoals dat ze toen zaten, hier hadden we al 1,5 uur over gedaan. Die kerel moest lachen en toen mochten we toch gewoon doorlopen.

Met de security die bij de ingang van het terrein staat, maak ik vaak een praatje en een lolletje, nooit problemen mee gehad…

Plien # 14 december 2010 at 12:52

Ik heb er nog geen problemen mee gehad, maar ik zie er dan natuurlijk ook heel onschuldig uit he (a).

Nah. Dit jaar hebben wij ook gedoe gehad doordat we al het drinken op 1 kar hadden, en dat moesten we toen verdelen ( Onmogelijk ). We hadden niet begrepen dat iedereen zijn eigen drinken moet dragen.. Weten we dat ook weer.

Verder weet ik ook dat je security hebt die echt op verschijnselen let, zoals verwijde pupillen en dat soort dingen, en dat je aan de hand daarvan er uit gepikt word, en dus mensen die in de beveiliging zijn gegaan puur om de macht. Die mensen zijn er ook elk jaar weer. Je moet ze niet die lol gunnen dat ze je van je stuk hebben gebracht, maar ik snap wel dat je er wat van zegt.

Ach. Ik ben wel blij dát ze er zijn, want ik vind mensen die strak staan van de pillen niet echt chill op een festival. ( Of ergens anders) en die worden er toch ook uitgepikt :)

Antoine26 # 14 december 2010 at 14:20

@Eileenoos
Natuurlijk moet er gefoullieerd worden, maar wanneer ziet iemand er verdacht uit? Ben ik verdacht omdat ik een bijna kaal hoofd (mm) heb? Of omdat ik misschien een leger korte broek aan had? Of omdat ik er iets ‘anders’ uitzie? Of ben je verdacht als je tattoos/piercings hebt?? (die heb ik overigens niet)
Ben jij dan niet verdacht omdat jij er ‘normaal’ uitziet of een meisje bent? Iedereen kan heel zn zakken vol met drugs/wapens/eten/drinken hebben toch?
Ik ben deze discussie ook aangegaan met de desbetreffende security, en dan krijg je een antwoord van: jij hebt niks te zeggen, waar bemoei je je mee? Wij bepalen wie we foullieren blablabla….zinloos dus :)

Er lopen zoveel pillenhoofdjes rond die zo door kunnen lopen, ik zou zeggen pak die er eens uit :)

@Plien
Ik vind het ook fijn dat ze er zijn, alleen de mensen die drugs gebruiken hou je daar toch niet mee buiten, dat ze mensen met wapens enzo eruit willen pikken prima, maar drugs of je het leuk vind of niet horen bij LL….kijk maar eens snachts/sochtends bij de Bravo en/of de 24hs tent :P

trouwens lopen wij altijd met een steekkar vol met trayen bier en eten en tenten en niemand die daar wat over zegt…
Het heeft mijn LL niet verpest want 3x foullieren en niks vinden is stiekem wel leuk :)

Vroegen ze; trek je schoen eens uit, ik zeg: welke? Dat maakt niet uit doe er maar 1…. toen heb ik hard gelachen hoor, ook dat kon ie niet waarderen :)

LowLowforLife # 14 december 2010 at 14:59

@ plien, kijk dat er drugs gebruikt word op lowlands dat is een zeker feit ( doe ik ook op lowlands, maar dan specifiek voor de D&B nachten^^ , maar vond afgelopen jaar toen we bij Chase&Status stonden wel heel erg : het was 3 uur smiddags, snikheet, en ik en mn meissie stonden gewoon om ons heen te kijken tussen het publiek…..binnen een straal van 10 meter om ons heen bijna alleeeen maar van die pillenkoppies….echt TE erg gewoon…zowiezo valt het me steeds meer op dat er op Lowlands steeds meer gedeald word….slechte zaak vind ik….mensen die drugs gebruiken is in eerste instantie niets mis mee…maar in godsnaam…houd jezelf in de hand en val anderen er niet mee lastig ( doe’k zelf ook nie :P ) daar komt ook nog eens bij dat een heleboel van die security gasten zelf ook aan de cocaine zitten…..weet’t toevallig van een aantal keer opbouwen op lowlands….

Maffeia # 14 december 2010 at 15:19

Over het algemeen niks mis met de beveiliging, al zullen de gene die de laatste nacht bij de drum sessie waren bij de Wc’s op camping 2 wel wat kritiek hebben op de beveiliging… Wat gingen die 2 mannen te keer zeg… Hele festival was super alleen dat 2 binnenbrandjes dat dan zo kunnen verpesten…

LowLowforLife # 14 december 2010 at 16:46

bij de briefings die ze krijgen voor het festival, krijgen ze ook te horen dat ze enigzins *coulant* moeten omgaan met dingen als bijv. drum sessies in de badhuizen, of watergevechten, en andere Lowlands taferelen die ieder jaar terugkeren, er word ze ook verteld dat het een redelijk *vrij* festival is, waardoor de kritieke punten van oplettendheid voor hun dus zijn: Veiligheid voor de bezoekers/personeel, drugs, vechtpartijen en brandjes ( hoeveel mensen het ook nodig vinden om hun tent op maandagmorgen in de fik te zetten echt ongelooflijk ) , van dat laatste snap ik aan de ene kant wel dat het misschien een *leuke* afsluiter kan zijn van een festival door je tent achter te laten…brandend…..en ondanks dat iedereen het met z’n normale verstand wel snapt dat als je een nylon tent in de fik zet op een camping die er vol mee staat ( en dan nog alle rotzooi op de grond e.d ), nemen mensen toch het risico……niet alleen voor de boete, maar er kennelijk niet bij nadenkend dat het nog VEEEEEEEL erger kan aflopen….wel zonde…

Plien # 14 december 2010 at 18:24

@Lowlowforlife

Ja tuurlijk lopen die er rond, en dat moeten ze ook helemaal zelf weten, zolang je er maar geen last van krijgt. Hoort ook gewoon bij een festival ja :) Maar degene die wél overlast veroorzaken worden er dan wel uitgepikt, en dat bedoel ik. Dus ik vind het niet erg :)

Ookal heb ik dit jaar helemaal niet zoveel ”gebruikers” gezien ^^ ( Behalve dan onder de lichtbollen :P )
Ook niet zo op gelet..

@Antoine

Die hou je ook niet allemaal tegen, hoeft ook niet :) en ik vind het een prima regel dat je softdrugs mee mag. Maar dus voor de mensen die wel last veroorzaken. Dat was mijn puntje..

En precies ! Dat met die kar, wij dachten ook: Wat krijgen we nou dan? De een na de ander word voorbij gelaten met containers vol, en wij moeten ons karretje laten zien ! ( Gebouwd met wieltjes van een boodschappenkarretje :D ) Dus misschien had het er wel mee te maken dat mijn broer de kar trok, en die zag er verdacht uit? Ik weet het niet ^^

…Volgend jaar gaat het karretje gewoon weer mee :)

Antoine26 # 14 december 2010 at 19:13

@Plien
Ik snap je puntje…. :)
Die vriend van me die ons karretje duwt is een hele onschuldige lieve jongen (tenminste zo ziet ie eruit ^^ ), dus vandaar dus dat hij altijd door mag lopen..We gebruiken al jaren een steekwagen, opzich ideaal, alleen die *#$^$#%@$ brug is niet handig met zo’n ding…

Plien # 14 december 2010 at 23:28

Echt.. die brug.. is een ramp. Echt het enige minpunt op Lowlands.
En toch zie je nooit iemand vallen :)

_different_ # 14 december 2010 at 23:39

Ik ben er bij de festival-ingang al eens uitgepikt, mocht ik mijn backpack op de kop gooien. En dat terwijl ik ongeveer letterlijk het braafste meisje ben dat er is…

Bij de terrein-ingang heb ik nooit problemen, altijd wel gezellig een praatje met die gasten.

Plien # 15 december 2010 at 00:01

Jamaar dat is voor glaswerk enzo :)

luckeyluc # 15 december 2010 at 02:21

helemaal niks met de security te maken gehad afgelopen jaar dus kan er niet echt over mee praten.

kwa drugs gebruik vind ik dat gewoon soft drugs en van mijn part ook pillen(met een pilletje op zijn de meeste alleen maar aardiger en socialer) toegestaan moeten worden en de rest maar lekker thuis moet worden gelaten.
voor de rest mogen de dealers van mij ook wel lekker thuis blijven(net zoals de beker verzamelaars trouwens) als iemand er echt behoeft aan heeft dan neemt ie het zelf wel mee, nu breng je ook jongeren in contact met drugs die helemaal geen ervaring hebben.

p.s: wat zijn eigenlijk de gevolgen van het gepakt worden met drugs of met drugs op.

LowLowforLife # 15 december 2010 at 08:01

@ luckeyluc , je bent een beetje dubbel man, je zegt dat voor jou part toegestaan mag worden, maar ook dat je nu mensen in contact brengt met drugs omdat er daarzoveel dealers lopen…..zoals je alzei, mensen nemen het zelf wel mee.

de gevolgen van pillen of iets in die richting ( alsmede teveel wiet ), zijn als volgt, SNELRECHT is van toepassing, d.w.z dat je word aangehouden, en meteen in de rij kan aansluiten om voorgeleid te worden ( we heben op lowlands een snelrechter, voor zaken als vernieling, dat soort dingen ) , vorig jaar was een meisje om 5 uur smiddags op zondag aangehouden ( voor 3 pillen ) , en die was om 01:00 savonds nog aan het wachten om voorgeleid te worden. het terrein kom je zowiezo NIET meer op + natuurlijk de uiteindelijke straf die word gemeten naar de hoeveelheid natuurlijk.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 39 total)

Sorry!

You must be logged in to reply to this topic.