Drank meenemen.

HomeForumLowlands 2011PraktischDrank meenemen.

This topic has 14 voices, contains 26 replies, and was last updated by  Miesx_e 272 dagen ago.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
Author Posts
Author Posts
yillis # 28 juli 2011 at 13:39

Hallo allemaal,
Dit wordt ook voor mij de allereerste keer Lowlands, dus daarom ook hier nog een vraagje. Ik snap nou niet helemaal wat de drank-meenemen-voorwaarden zijn. Op de site staat dat je 8 liter mag meenemen, maar ergens anders staat dat glas verboden is. Is het wel toegestaan om drank die normaal in glazen flessen zit over te gieten in (bijv.) colaflessen? En die 8 liter, is dat alleen alcoholisch of, als je 8 liter water meeneemt (stel), zit je dan ook al aan de max? Dankjulliewel alvast. Enne, nog over dat glas, ik mag dus ook geen duo penotti meenemen, of mag dat dan weer wel?

Bard # 28 juli 2011 at 17:02

Overgieten mag ja, gaat puur om ‘t risico van scherven op de camping (waar mensen nog al eens op blote voetjes lopen.) En 8 liter is 8 liter, wat dan ook. En glas is glas, hoe dan ook. Slechts één uitzondering: brilleglazen :P

luus90 # 29 juli 2011 at 18:19

Is het alweer 8 liter? BETER!! Volgens mij was het vorig jaar 6 namelijk :p Maar je mag inderdaad (maar) 8 liter aan “vloeistof” meenemen. Water (Barleduc) en Grolsch (tenzij je echt niet zonder je standaard merk bier kunt!) kun je prima al op donderdagmiddag/avond bij de campingstore krijgen tegenover camping 3 en volgens mij ook wel richting camping 6 of 7 (geen ervaring met de campings achterin!). Zolang je het maar in ieder geval in plastigflessen giet. De lege flessen die je daarna leeg hebt gezopen kun je prima bijvullen in het douchegebouw met water. Scheelt je weer een paar munten bij de campingstore :D

yillis # 29 juli 2011 at 19:42

Allemaal heel erg duidelijk. Dankjewel!

Sarai # 30 juli 2011 at 16:26

Vorig jaar was het ook 8 liter Luus! :)

luus90 # 30 juli 2011 at 19:47

Hahaha! Mijn hoofd is op het moment een vergiet he ;) Volgende keer toch maar even het boekje van vorig jaar erbij pakken om dingen te checken! :P

tobykruit # 4 augustus 2011 at 22:28

Voor mij ook de eerste keer Lowlands dit jaar, ik had een vraag die aansluit bij dit onderwerp.
Hier op lowlove staat:
“Drinken?
Je mag acht liter drank meenemen op de camping. Glas is verboden, blik mag wel. Op het festivalterrein alleen plastic.”

Mag je op het festivalterrein dus ook plastic flesjes met zelf overgegoten bier/wijn/sterke drank/gemixte drank/alle andere soorten drank? Ik kan nergens iets vinden waar staat dat het niet mag, maar ik kan me niet voorstellen dat LL dan nog veel geld verdient aan hun eigen bier.
Kan iemand dit voor mij ophelderen?

Bard # 4 augustus 2011 at 23:45

Alleen max. 0,5 liter flesje zonder dop is toegestaan. Da’s zo op ofwel te warm om nog lekker van te drinken.

Plien # 5 augustus 2011 at 19:30

Soms doen ze er wel extreem moeilijk over, en willen ze dat je dat overschenkt in bekers. Flesjes mag je volgens mij alleen met water meenemen als ze er naar vragen. Maar een beste die mij een flesje water(zonder dop) weigert bij 40 graden ! ;) (Dopinjesoksssssst)

Muppy # 8 augustus 2011 at 17:08

Even wat anders over het drinken meenemen…

Ik zag dit staan in de FAQ. Je mag één keer drank meenemen naar de campings. Als je je polsbandje omhebt, is het niet toegestaan nogmaals drank mee te nemen van buiten het terrein of de parkeerplaatsen. In totaal mag je 8 liter drank van thuis meenemen (het totaal van alle verpakkingen samen).

Betekent dat dat als ik mn drank in de auto laat liggen en naderhand terugwil dat ik geen drank meer mee mag nemen? Vorig jaar namelijk wel nog gedaan…geen zin om dat dit jaar allemaal mee te nemen gelijk de eerste keer.

Plien # 8 augustus 2011 at 18:04

Ja dat is inderdaad nieuw volgens mij.. Bah ! Ik heb ook geen zin om met alles in 1 keer te sjouwen ! Kan ook niet..

Bas # 9 augustus 2011 at 10:11

ze doen inderdaad steeds moeilijker over drank meenemen. bier in blik moet je als je festivalterrein op wil, omschenken in plastic bekers. die bekers worden steeds kleiner en ze doen er moeilijker over. water: gewoon een consumptie kopen en dan bijvullen op de toiletten. zeker bij mooi weer doen ze daar niet moeilijk over.

Muppy # 9 augustus 2011 at 10:15

Het gaat me niet zo zeer om mee te nemen naar het festivalterrein,maar naar de camping! Dat zou ik echt k*t vinden…

Plien # 9 augustus 2011 at 10:44

Ja is het ook! Want in je eentje een (zware) koelbox en een backpak en eventueel tent mee sjouwen lukt gewoon niet. En dan heb ik nog niet eens veel mee, laat staan aan drinken, maar dat maakt alles wel heel zwaar.

nutz # 9 augustus 2011 at 20:43

Als je met zijn 2 en bent is een bolderkar een uitkomst. Ga liever ook voor voor sterke drank i.p.v. bier. 8 liter rum of wodka is aardig wat om in 3,5 dag te verteren. Cola is op het terrein wel te halen.
Er is ook een ultieme optie, maar dat is het geheim van de smidt….

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)

Sorry!

You must be logged in to reply to this topic.