Er verandert nogal wat op het Lowlandsterrein
De Grolsch heet niet meer zo, de Charlie en de Lima verplaatsen en de Juliet en de Echo wisselen van plek. Er verandert aardig wat op het Lowlandsterrein dit jaar. We sommen de belangrijkste veranderingen even op.
- De Grolsch is niet meer. De een-na-grootste tent van Lowlands heet nu Heineken, geheel en voorspelbaar in lijn met de wissel die op de tap wordt doorgevoerd. Ja, Lowlands schenkt voortaan Heineken.
- De Charlie staat niet langer helemaal in het hoekje van het terrein bij de Alpha. Lowlands’ kleinste tent krijgt een plekje in de buurt van de Heineken. De Lima verplaatst juist naar het voormalige hoekje van de Charlie. De Romeo (waar vooral veel literatuur staat) schuift een stukje op.
- De Echo en de Juliet worden omgewisseld. De Echo krijgt een nieuw jasje, en daarnaast komt er nog een tent voor documentaires: de Watchdoc.
- De Titty Twister wordt vervangen door een tent die Oh Mega! heet. Vooral bedoeld voor het wetenschapsprogramma.
- Heineken krijgt niet alleen een eigen muziektent, maar ook een kekke tent voor hun tequilabier Desperados. De Desperados Crazy Town komt tussen festivalingang en Hemelpoort te liggen en is de enige plek op het terrein waar je bier uit een fles kan krijgen. De tent gaat wel elke avond om 21:00 pas open, maar blijft dan tot 5:00 uur in business. Donderdag gesloten.
- Nóg meer biernieuws: er komt bij de Charlie een tent waar je allerlei speciaalbiertjes kunt kopen. Onder meer witbier, IPA, Radler en Jillz.
- Er komt een theaterplein op de plek waar de afgelopen jaren een hinkstapsprong-schoolplein was. Naast de Heineken dus.
- Het rondlopend straattheater wordt geschrapt.
- Last but not least: in de cateringgebieden is gratis wifi. Afwachten natuurlijk hoe goed dat gaat werken, maar toch.
Ter vergelijking, hier de plattegronden van de afgelopen jaren. 2013:
Die van 2014:
En die van dit jaar:
48 reacties
SjoerdieV
De Lima is toch wel de grootste teleurstelling wat mij betreft !
Tinus
Heel jammer inderdaad, geen Lima meer tot in de late uurtjes. Hoop dat de Charlie dan maar dezelfde vibe kan geven.
Thijs
Waarom toch altijd direct die dramatiek? Veranderingen horen erbij, houdt het ook frisser. Volgens mij ligt de Lima daar prachtig in die met ook die kleine eettentjes in de buut, wacht eerst eens af hoe het uitpakt ;)
Clark
Daar ben ik het helemaal mee eens.. De Lima is in het gras liggen chillen.. Het is niet grappig om in de menigte al die Alpha-Apen van je af te moeten ontwijken.. Voor mij beginnen de gezelligste avondfeestjes al jaren bij de Lima.. Ik ga het meemaken..
Maricken
Helemaal eens met Sjoerd en Clark. Benieuwd waarom deze keuze is gemaakt.
Mark
Van mij mag de Linda zelfs aan de andere kant van het hek staan. Bovendien staat nu de Charlie dichter bij de India, wat beter bij elkaar past imho.
Mark
Van mij mag de Lima zelfs aan de andere kant van het hek staan . Bovendien staat nu de Charlie dichter bij de India, wat beter bij elkaar past imho.
papamaanbeer
en Lake lowlands ziet er anders uit
WpuntNL
Vertekening van de tekening… Oftewel… Tis een Artist impression en geen schaalmodel.
Barbapapa
Iemand had dorst geloof ik
BJorn
De grote vraag blijft natuurlijk nog: kunnen we ons lauw bier nog steeds omruilen voor koud bier op de camping.. of is dat samen met Grolsch verdwenen?
WpuntNL
Omruilservice was een Grolsch service en Grolsch idee. Heineken heeft dat blijkbaar niet overgenomen. Wel krijg je nu 6 blikken voor 5 munten in de campingsupermarkt.
Mooie deal, toch?
Thijs
Die sixpackprijs was altijd al 5 munten ;)
RoelErick
Grolsch blikken hebben een koelmeter, Heineken blikken niet.
Remko
Het loslopend straattheater wordt geschrapt??
Jammer!
joppe
Ja vink ook …
Mirte
Erg jammer dat de Lima is verplaatst, en wat ik persoonlijk de charme van lowlands vindt, het rondlopend straattheather wat je overal tegen kon komen, geschrapt:(snik
Nikki
Markt word nu nog meer afgezonderd van het terrein, zonde en ik denk slecht voor de omzet voor de markthouders.
Word de desperado bar een lichtelijke vervanging voor de tieten draaier? Ik ga de titty twitter echt heel erg missen.
Christian
Nee, de Oh Mega! wordt dat. Is ’s avonds een heel Titty Twister-achtig nachtprogramma. Camp, travestie-missverkiezing. Denk dat TT-fans zich hier wel thuis voelen.
Rob
Erg jammer dat het loslopende straattheater er niet meer is. Dit zorgt juist voor een extra bijzondere alternatieve sfeer op Lowlands. Verder laten we ons weer lekker verassen door de nieuwe indeling.
Martin
Nou ik ben benieuwd. Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Vorig jaar vond ik het gebied naast de Grolsch waar geknutseld kon worden erg doods. Hopelijk is daar nu wat meer leven. En ik vind de omwisseling van Juliet en Echo eigenlijk ook wel een goede zet. En Wi-Fi… sja laten we hopen dat het werkt. ;)
Roos
Ben heel erg benieuwd naar het theaterplein! En de nieuwe bars van Heineken! En de IPA’s die ze gaan schenken! En de campdisco in de Oh Mega! En de Echo! En..! En…!
WpuntNL
Ik verwacht dat de speciaalbieren uit de Brand-hoge hoed komen.
Mr.Floppy
Zal wel Affligem worden.
Dat is de speciaal bier lijn uit de Heineken hoed.
http://www.heinekennederland.nl/merken
WpuntNL
Ik zie overigens Coca Cola ook niet meer als sponsor…. Ik hoop niet dat Heineken ook de Vrumona lijn naar binnen sleept…… Want dan krijgen we Pepsi…
Mr.Floppy
Zou deze nog via Heineken geleverd gaan worden:
http://www.marketingonline.nl/artikel/alpha-ipa-van-biernavigatie-dikke-knipoog-naar-lowlands
Lijkt mij coole IPA
Lennart
Ben inderdaad bang voor Pepsi, Ik persoonlijk vind Heineken of Grolsch niets uitmaken. Maar ik verwacht dat er totaal andere uitkomst had geweest als je proefpanel Coca Cola of Pepsi laat testen. Ik heb alternatief aan bier maar heb wel verdrietig vriendinnetje nu
Marcel
Nope, gewoon Coca Cola dit jaar!
NFM
Laatste stond hier in de krant een cola test, vtv gaf iedereen aan dat ze Pepsi niks vinden en altijd voor Coca Cola gaan en achteraf kwam Pepsi als beste uit de bus. De normale versie dus. Geloof dat ze van allebei 3 versies testen.
Denk dat het net als met bier is, maar weinig pikken er echt de specifieke varianten uit.
Roos
Wooow gaaf die Alpha IPA Mr. Floppy! Die wordt vast en zeker geschonken :)
Ewout
Op Down the Rabbit Hole leverde Brand de speciaalbieren. Dat zal op Lowlands ook wel zo zijn.
Was voorafgaand niet enthousiast over de switch van Grolsch naar Heineken, maar op DtRH pakte het erg goed uit.
Speciaalbier van de fles, in een normaal glas, wat wil je nog meer op een festival?
Roos
Dat is heel mooi, ik vind de speciaalbieren van Brandt goed te doen!
Mr.Floppy
Lowlands Bijlage van NRC Next ook online:
http://issuu.com/lowlands/docs/llpk2015_lr
Lisa
Blij dat er nu Heineken is…
Beter dan die aangelengde rotzooi die Grolsch heet.
Heineken!
Jan
Haha wat een flauwekul, iedereen weet dat Grolsch bekend staat om zijn sterke bittere smaak en dat Heineken juist een toegankelijk en licht (qua smaak) biertje is. Wat is nou aangelengd dan?!? ;-)
Anyway, na een paar biertjes proef je het toch niet meer dus boeiend!!
Juri
Wat een gedoe allemaal om welk biertje je krijgt en of er wel de goeie cola is … Ik heb nog nooit een colaatje genomen op lowlands en na tien bier proef je het verschil toch niet meer. En dan nog is het terrein is minder geworden en het programma is niet goed genoeg etc etc… Jongens ga dan niet zou ik zeggen….!! Nog meer plek voor mij en ook al dat gezeur voorbij :)
Joes
Ik vind het gezeur in vergelijking met voorgaande jaren erg mee vallen! En je druk maken over welk merk bier of cola hoort gewoon bij de voorpret van je favoriet festival :D
Lennart
Ja inderdaad, we gaan er geen minder plezier om hebben. Maar we zijn mensen, mensen zijn gewoonte dieren die slecht tegen veranderingen kunnen ;-)
Gevalletje voorpret idd, daar hóórt klagen ook een beetje bij ;-p
Juri
En je druk maken over welk bier of cola hoort bij de typisch Hollandse zeiken om iets te zeiken te hebben cultuur ;)
jeroen
Zeikstralen zijn er altijd. Wordt weer een feestje!!
Richard
Ik lees in tegenstelling tot voorgaande jaren niets over het Lowlands-Café. Wat ooit de 24-uurs was en later 7-uurs is geworden. Zou me niks verbazen als ze die dit jaar ook om 05:00 sluiten, dan is LL echt zijn allerlaatste rauwe randje kwijt.
Clark
Maken we ons eigen feestje..
Clark
Heineken maakt een goede campagne dit jaar met de ‘Pak de Zomer’ commercials.. Nu maar hopen dat rond de 19e augustus de warmste dagen zijn, zoals aangegeven in de reclame commercial.. :-)
pieter
Ik hoop dat ze wat gedaan hebben aan het saaie gedeelte naast de Bravo. Was vorig jaar echt te doods voor woorden dat hoekje.
Oliedom van Heineken om geen omruilpunt te maken. Als ik LL was had ik van de nieuwe biersponsor ge-eist dat er een omruilpunt kwam. Er is de laatste jaren nogal wat kritiek op LL en dan met name over de hoge prijzen, het parkeergeld etc. Dat ze nu ook nog de gelegenheid schrappen om je bier om te ruilen vind ik onbegrijpelijk. Iets met eigen glazen ingooien?
erik
Bente Bollmann gaf in interview aan dat Grolsch alle ingeleverde lauwe blikken vernietigde. Iets wat Heineken niet in deze tijden van duurzaamheid vindt passen.
In dit licht vind ik het bijna schandalig dat Grolsch die koelservice zo lang heeft volgehouden…
pieter
Wat een bullshit. Ik kon toch echt met eigen ogen zien dat mijn lauwe biertjes gewoon in de vriezer werden gelegd. Sterker nog: ik kreeg weleens een ‘lauwe’ terug met de mededeling dat de lauwe biertjes niet de tijd kregen om snel weer te koelen.
Ik kan me niet indenken dat Grolsch deze blikken vernietigd. Los van dit feit vind ik het echt jammer dat Heineken deze ‘traditie’ overboord gooit. Maar goed, waar hebben we het over?! ;)
jeroen
Als we nu massaal Heineken gaan mailen dat we lauwe voor een koude willen…….
En wat betreft Lima, dat zou wel eens goed kunnen uitpakken. Laat ze daar maar een paar kub zand storten, komen we helemaal in tropische sfeer.
kees
Allemaal zeer veel plezier, gezelligheid en mooi weer gewenst mensen. We maken er met z’n allen weer een mooi feest van !!!!
U kunt niet meer reageren.